søndag 6. september 2015

Forelesningsstrikk

Jeg har startet å studere, igjen. Denne gangen har jeg begynt å studere sykepleie, noe som passer meg utmerket. Jeg trives veldig godt i helsevesenet og gleder meg veldig til å få et større innblikk i den jobben jeg trives så godt i.

Vi er mellom 250 og 300 studenter på kullet, noe som medfører at alle forelesninger foregår i et auditorium. Og der er det kaldt, veldig kaldt om man sitter langt nede som jeg. Derfor har jeg gått til innkjøp av garn til to sjal som skal holde meg varm de neste tre årene. Noe sier meg at de kommer til å få selskap av både gode gensere/jakker og flere sjal i løpet av studietida.

Hjemme hekler jeg på et babyteppe jeg har fått bestilling på. Det blir lappeteppe i hvitt og to ulike blåfarger. Selv er jeg fornøyd og det er min svigerinne som har bestilt det også. Håper mottakeren også liker det. Jeg er ikke flink til å holde meg til kun et arbeid i gangen så jeg sliter litt med å gjøre ferdig dette teppet. Men nå har jeg som mål å få ferdig 4 lapper hver dag. Da går det fort. Med 12x16 lappers bredde trengs det en god del enda, men jeg nærmer meg halvveis :) Garnet er diverse babygarn som jeg hadde liggende samt sølvgarn som skal være rundt kanten. Dette måtte jeg kjøpe siden jeg ikke har sølvgarn i lageret mitt.

Ellers har jeg nok en gang blitt bitt av klutebasillen og har fått ferdig noen kluter. De jeg fikk ferdig før sommeren endte som gave til de voksne i sønnens barnehage. Siden han skiftet barnehage nå i august synes jeg de måtte få en liten ting. Hva er vel da bedre enn hjemmestrikkede kluter med en fin oppvaskbørste til?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar